تور تایلند

تور تایلند | تور ارزان تایلند | رزرو هتل تایلند 88808118

تور تایلند

تور تایلند | تور ارزان تایلند | رزرو هتل تایلند 88808118

دریاچه سوان ارمنستان

سه شنبه, ۱ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ب.ظ

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان بزرگ ترین دریاچه ارمنستان است و یکی از مرتفع ترین دریاچه های جهان محسوب می شود. اسامی دیگر این دریاچه شامل گغارکونیک، دریای گقام ، لیخنس ( یونانی و لاتین ) ، گکچا ( به ترکی به معنی دریاچه آبی ) هستند.دریاچه سوان در آستان گقارکونیک ، درقسمت مرکزی جمهوری ارمنستان قرار دارد. این دریاچه و کرانه‌های آن از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان بشمار می‌آیند و محیط مناسبی است برای شنا ، تفریحات آبی در کنار ساحل زیبای آفتابی . دریاچه سوان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک(Gegharkunik) قرار دارد. این دریاچه که بزرگ‌ترین دریاچهٔ قفقاز و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان است در بلندای 1916 متری سطح دریا واقع شده است.مساحت حوضه آن حدود 5000 کیلومتر و خود دریاچه 940 کیلومتر با حجم 34 میلیارد متر مکعب آب است.

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درباره تور ارمنستان و تور اروپا با ما تماس حاصل فرمائید. ما با لبخند پاسخگوی شما عزیزان هستیم.سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸

دریاچه سوان ارمنستان
دریاچه سوان ارمنستان

به گفته محلی ها نام این دریاچه از چند قرن پیش آمده است. در یک روز بسیار سرد زمستانی که یکی از تهاجم های مکرر اعراب تهدید کننده و بسیار خطرناک شده بود ، مردم روستا با هم اقدام به عبور از دریاچه یخ زده سوان به سوی جزیره سواناک کردند. تمامی مردم عبور می کنند ، به کلیسا پناه می برند و برای نجات جان خود دعا می کنند. هنگامی که اعراب به دریاچه می رسند تصمیم می گیرند که از آن بگذرند . در حالی آنها از دریاچه یخ زده عبور می کرده اند یخ ها می شکنند و مهاجمان در آب غرق می شوند.

دریاچه سوان ارمنستان
دریاچه سوان ارمنستان

مردم روستا باور دارند باور دارند که این یک مشیت الهی بوده است. دریاچه پر از جنازه های مشکی رنگ سربازان می شود و به همین دلیل آن را سوان می نامند ( قابل ذکر است که سو (SEV) به ارمنی به معنای رنگ مشکی است ).

دریاچه سوان ارمنستان
دریاچه سوان ارمنستان

در این منطقه در نزدیکی دریاچه سه کلیسا (صومعه) ساخته شده است که معروف ترین آن کلیسا Sevanavank است که در نزدیکی شهر سوان در شمال غربی ساحل دریاچه قرار دارد . یکی دیگر از کلیساها   کلیسای Hayravank نام دارد که  در ساحل غربی دریاچه واقع شده است . همچنین گورستان Noraduz آثار تاریخی این منطقه است که در نزدیکی دریاچه سوان واقع شده است.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی در خصوص سفر به کشور ارمنستان، تور اروپا با ما تماس بگیرید.
آژانس مسافرتی سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۱
ندا احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی