تور تایلند

تور تایلند | تور ارزان تایلند | رزرو هتل تایلند 88808118

تور تایلند

تور تایلند | تور ارزان تایلند | رزرو هتل تایلند 88808118

کلیسای جامع میلان

سه شنبه, ۱ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵ ب.ظ

کلیسای جامع میلان

کلیسای جامع میلان (دوئومو میلان) نام کلیسای جامع شهر میلان واقع در میدان دلدوئومواست. این کلیسا که ساخت آن پنج سده به درازا کشید، هم‌اکنون چهارمین کلیسای بزرگ دنیاست.در جای کنونی کلیسا، قصری بزرگ از زمان امپراتوری روم قرار داشت که پس از یک آتش‌سوزی در سال ۴۵۴ خورشیدی (برابر ۱۰۷۵) میلادی بی‌کاربرد ماند تا اینکه ساخت کلیسا در سال ۷۶۵ خ (برابر ۱۳۸۶ م) آغاز شد. این کلیسا در ۱۶ آبان ۷۶۵ خ (برابر ۲۰ می ۱۸۰۵ م) به دستور ناپلئون بوناپارت پایان یافت و وی در آتجا بعنوان پادشاه ایتالیا تاجگذاری کرد. ازین‌رو تندیس بزرگی از ناپلئون در روبروی این کلیسا در میدان ساخته شده است.  کلیسای جامع میلان به‌واسطه‌ی اهمیتش در ترویج مسیحیت، ایفای نقشی عمده در استحکام اعتقادات و سنن کاتولیک‌ها، آلات قدیمی موسیقی بی‌نظیر و معماری گوتیک شگفت‌انگیز آن، مورد توجه معماران، نقاشان، موسیقی‌دان‌ها و جهانگردان، بویژه با عقاید مذهبی است.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص سفر به ایتالیا و تور ایتالیا با ما تماس بگیرید. آژانس مسافرتی سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸

کلیسای جامع میلان
کلیسای جامع میلان

معماری خیره‌کننده‌ی آن، مرجع بسیاری از دانشجویان معماری در دنیا است و شنیدن داستان‌های عجیب و شاید باورنکردنی از مراحل ساخت آن، از لذت‌های معماران آینده در دانشکده‌های معماری ایتالیا است. این کلیسا بعد از کلیسای جامع سویل در اسپانیا، بزرگ‌ترین کلیسا با معماری گوتیک در جهان است. درازای بنا ۱۵۷ متر، پهنا ۹۲ متر، بلندای درونی ۴۵ (سوم در جهان)و بیرونی ۵/۶۵ متر و بلندترین تقطه آن تندیسی نمادین از مریم به نام مادونینا و بلندای ۵/۱۰۶ متر است. ساختمانش از آجر و نمای آن از مرمر است. کلیسای دوئومو میلاناحتمال می‌رود در ساخت این بنا از مسجد بی‌بی خانم سمرقند الگوبرداری شده باشد.

کلیسای جامع میلان
کلیسای جامع میلان

نمای جلوی این کلیسا بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ بازسازی شد و هم‌اکنون دیگر بخش‌های نمای آن در حال بازسازی است. بازدید این کلیسا همه‌روزه رایگان است و برای رفتن به بام آن در سال ۲۰۱۰ می‌بایستی هزینه ۵ یورو از طریق پله و ۸ یورو با بالابر پرداخته شود. آنچه در این کلیسا بیشتر به چشم می‌آید، به‌جز نمای بیرونی آن، معماری بی‌نظیر داخلی و تزیینات آن است که هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند. از این جمله، پنجره‌های بلند این کلیسا است که با نقاشی‌های رنگی با مضمون داستان‌هایی از پیامبران مزین شده است. این پنجره‌ها که در هر سوی کلیسا رابط نور بیرونی و تاریکی محوطه‌ی داخلی هستند، در طول روز با توجه به جهت تابش نور خورشید، بخش‌هایی از کلیسا را پر از رنگ می‌کنند و به شکوه این بنای عظیم هنری می‌افزایند.وقتی نورهای آبی، قرمز، زرد و سبز روی مجسمه‌های چندصد ساله‌ی کلیسا پاشیده می‌شود، چیزی به‌جز تحسین هنر معماران ایتالیایی نمی‌توان بر زبان آورد.

کلیسای جامع میلان
کلیسای جامع میلان

اما این کلیسا نکته‌ای متفاوت از دیگر کلیساها دارد؛ مومیایی‌های آن. در کلیسای جامع میلان، مومیایی تعدادی از پاپ‌ها که برخی به‌عنوان قدیس لقب گرفته‌اند، در تابوت‌هایی شیشه‌یی نگهداری می‌شوند. این مومیایی‌ها در یک بخش مشخص از کلیسا در معرض دید عموم قرار دارند. بازدیدکنندگان آن‌ها را می‌بینند و با نذر شمع، از آن‌ها رسیدن به خواسته‌های‌شان را طلب می‌کنند. دیدن چهره‌های نقره‌یی این مردان مومیایی‌شده، تجربه‌ای عجیب برای بازدیدکنندگان است و چند دقیقه‌ای وقت از هر بازدیدکننده می‌گیرد. این بنای قدیمی در شهر مُد و گران ایتالیا بین ساختمان های مدرن میلان و خیابان‌های پر از فروشگاه‌های لوکس و مزون‌های معروف بسیار ویژه به‌چشم می‌آید. با توجه به آن‌که در میلان، بیش از هر شهر دیگر ایتالیا، شاهد ساختمان‌هایی با معماری امروزی هستیم و کمتر بناهای قدیمی بازسازی شده‌اند و مردم زندگی در ساختمان‌های جدید را ترجیح می‌دهند، این کلیسا برای میلانی‌ها چند برابر بناهای تاریخی شهرهای دیگر اهمیت دارد تا از این راه نیز علاوه بر مُد، جلب توجه کنند.

کلیسای جامع میلان
کلیسای جامع میلان

در شهر سرد و بی‌روح میلان، جنب و جوش گردشگران در اطراف این بنا، برای میلانی‌ها جالب است. به‌طوری که مردها و زن‌های مسن این شهر، اطراف این نمونه‌ی شگفت انگیز معماری را به پاتوقی تبدیل کرده‌اند و آنجا می نشینند تا پویایی مهمانان شهر خود را ببینند. در این کلیسا همچنین سازهای موسیقی قدیمی و بی‌نظیری نگهداری می‌شوند که روزی در مراسم مذهبی نواخته می‌شدند و همراه با آن‌ها، سرودهای انجیل را می‌خواندند.
در زمان تهیه‌ی این گزارش، به‌دلیل ترمیم بخش‌هایی از کلیسا، امکان حضور در قسمتی که سازها در آنجا قرار داشتند، وجود نداشت و فقط در تاریکی می‌شد پیانوی بسیار بزرگی را با شکل و ظاهر ابتدایی دید.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص سفر به ایتالیا و تور ایتالیا با ما تماس بگیرید. آژانس مسافرتی سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸

منبع

کلیسای جامع میلان


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۱
ندا احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی