تور تایلند

تور تایلند | تور ارزان تایلند | رزرو هتل تایلند 88808118

تور تایلند

تور تایلند | تور ارزان تایلند | رزرو هتل تایلند 88808118

پل الکساندر سوم پاریس

سه شنبه, ۱ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹ ب.ظ

پل الکساندر سوم پاریس

پاریس را نمی توان بدون پل های زیبایش تصور کرد . این پل ها در کنار بنا های زیبای تاریخی به پاریس هویت جهانی بخشیده اند . بنای این پل ها بر روی رودخانه سن یعنی شریان حیاتی پاریس ، باعث جریان سریع منابع مالی در شریان های اقتصادی پاریس شده است . به علاوه ، پل های پاریس به مثابه روح در کالبد این شهر سرزنده عمل می کنند . و بسیاری از کارشناسان شهر سازی و مهندسان معماری نیز در طول دو سده اخیر مطالعات جامعی را در باره این تقاطع های اصلی پاریس به انجام رسانده و این پل ها را الگوی طرح های خویش قرار داده اند. از آنجا که آشنایی با تعدادی از این پل های تاریخی و زیبا برای علاقمندان جالب و مفید به نظر می رسد ، به شرح برخی از آنها اشاره می شود. یکی از ای جاذبه های گردشگری و پل های معروف فرانسه می توان به پل الکساندر سوم اشاره کرد.

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درباره تور اروپا  و تور فرانسه  با ما تماس حاصل فرمائید.سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸

پل الکساندر سوم پاریس
پل الکساندر سوم پاریس

پل الکساندر سوم به فرانسوی: Pont Alexandre-III در شهر پاریس بر روی رودخانه سن می‌باشد که محل اتصال محله‌های شانزلیزه، برج ایفل و لس اینولید است. این پل به سبک هنرهای نو و با کمک هنر مسجه‌سازی مابین سال‌های ۱۸۹۶ تا ۱۹۰۰ میلادی ساخته شده‌است. این پل برای اتحاد کشورهای روسیه و فرانسه به نام تزار الکساندر سوم روسیه نام‌گذاری شد. پل پونت الکساندر سوم توسط دو معمار به نام‌های جوسف کاسیان-برنارد و گاستون کوسیان ساخته شده. از ویژگی‌های این پل نصب ۴ مجسمه برنزی اسب بال‌دار در چهار طرف آن است که بر روی پایه‌هایی با ارتفاع ۱۷ متر قرار گرفته‌اند.

پل الکساندر سوم پاریس
پل الکساندر سوم پاریس

شگفتی و دلیل شهرت پل الکساندر سوم، همین یک طاق است که دو طرف عرض رودخانه سن را به یکدیگر وصل کرده و باعث استحکام پل شده است. این پل یکی از بهترین دیدنیهای پاریس و جاذبه های فرانسه به شمار می رود. یکی از عواملی که به این پل جلوه ای ویژه می بخشد، واقع شدن آن در نزدیکی هتل انولید، جایی که آرامگاه ناپلئون بناپارت در آن قرار دارد  است .

پل الکساندر سوم پاریس
پل الکساندر سوم پاریس

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درباره تور اروپا  و تور فرانسه  با ما تماس حاصل فرمائید. همین حالا با ما تماس بگیرید. ۸۸۸۰۸۱۱۸

 منبع

پل الکساندر سوم پاریس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۱
ندا احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی