تور تایلند

تور تایلند | تور ارزان تایلند | رزرو هتل تایلند 88808118

تور تایلند

تور تایلند | تور ارزان تایلند | رزرو هتل تایلند 88808118

درباره قبرس

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۰ ب.ظ

درباره قبرس

تاریخچه قبرس

همچون بسیاری دیگر از جزایر مدیترانه قبرس هم یک پایگاه مهم استراتژیکی بوده است. قبرس دارای تاریخی 10000 ساله می باشد. انسان های نوسنگی اولین ساکنان قبرس بوده اند و بعد ها یونیان، پارسیان و مصری ها و رومی ها به این سرزمین حمله کرده اند. بعد از جدایی از امپراطوری روم در قرن چهارم این کشور جزو امپراطوری بیزانس شرقی شد. در سال 1570 ترکان عثمانی کنترل قبرس را به دست گرفتند و برای سه قرن در ان ساکن بودند تا زمانی که در سال 1878 این جزیره بخشی از بریتانیا شد. در آگوست 1960 بعد از یک مبارزه ی نظامل قبرس از بریتانیا جدا شد و دوباره استقلال خو را به دست آورد. رهبر سیاسی این جنبش آزادی خواه که اسقف ماکاریوس سوم بود به عنوان رییس جمهور کشور تازه استقلال یافته انتخاب شد. در جولای 1974 ماکاریوس توسط یک کودتای نظامی سرنگون شد و استقلال قبرس از هم پاشیده شد. در طی چند روز نیروهای ترکیهبه بهانه حفاظت ار ترک های این کشور به سواحل شمالی قبرس آمدند. یونانیان نتوانستندکنترل اوضاع را به دست بگیرند و ارتش ترکیه کنترل نیمه شمالی کشور را به دست گرفت و بعد تحت نظارت سازمان ملل آتش بس اعلام شد.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص سفر به کشور قبرس، اروپا و تور اروپا با ما تماس بگیرید. آژانس مسافرتی سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸

درباره قبرس
درباره قبرس

ازآن زمان قبرس به دو قسمت باقی مانده و نیروهای صلح سازمان ملل صلح را بین هر دو طرف برقرار می کنند. در نوامبر 1983 قمست ترک های جزیره اعلام استقلال کرند.
نیکوزیا پایتخت این کشور، تنها شهر جهان است که به دو قسمت تقسیم شده است. رییس جمهور فعلی این کشور Dimitris Christofias یونانی ،قبرسی است . قبرس در سال 2004 به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیوست.

درباره قبرس
درباره قبرس

مذهب

بیشتر مردم این کشور ارتودوکس هستند و اسلام در مناطق شمالی این کشور بسیار رایج است. کنوانسیون های اجتماعی، خانواده جایگاه بسیار مهمی در جامعه ی قبرس دارد. معمولا مردم این کشور برای بزرگترها احتران خاصی قائل هستند. مذهب و آیین ها هم جایگاه مهموی در خانواده دارند و اعضای خانواده معمولا به کلیسا می روند. مردم معمولا هنگام ملاقا و آشنایی با یکدیگر دست می دهند. معمولا اگر کسی شما را به یک قهوه و یا نوشیدنی دعوت کند و شما این دعوت را نپذیرد، این حرکت بی احترامی تلقی می شود. عکاسی در نزدیکی اردوگاه های نظامی ممنوع است. برای عکاسی در موزه ها و از عکاسی از آثار باستانی باید مجوز از مقامات مربوطه داشته باشید. عکاسی با فلش در کلیسا ها ممنوع است.

درباره قبرس
درباره قبرس

زبان

حدودا 80% مردم این کشور یونانی و حدود 11% هم ترکی صحبت می کنند انگلیسی، آلمانی و فرانسوی هم در نقاط توریستی و گردشگری این کشور صحبت می شود.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص سفر به کشور قبرس ، اروپا و تور اروپا با ما تماس بگیرید. آژانس مسافرتی سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸

 منبع

درباره قبرس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۶
ندا احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی