تور تایلند

تور تایلند | تور ارزان تایلند | رزرو هتل تایلند 88808118

تور تایلند

تور تایلند | تور ارزان تایلند | رزرو هتل تایلند 88808118

تاریخچه ارمنستان

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۰۷ ب.ظ

تاریخچه ارمنستان

قبل از آن که ارمنستان در سال 114 قبل از میلاد به امپراطوری روم ملحق شود، امپراطوری ارمنستان از دریای خزر در شرق تا دریای مدیترانه درغرب امتداد داشت. ارمنستان اولین کشوری بود که در قرن پنجم مسیحیت را پذیرفت و الفبایی که در آن زمان در کلیساها استفاده می شد امروزه هم توسعه یافته و استفاده می شود. متحد شدن ارمنستان با امپراطوری سلجوقی ترکی منجر به شروع موج اول مهاجرت و آغاز دیاسپورای ارمنی بود.

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درباره تور ارمنستان و تور اروپا با ما تماس حاصل فرمائید. ما با لبخند پاسخگوی شما عزیزان هستیم.سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸

تاریخچه ارمنستان
تاریخچه ارمنستان

پیشرفت Mamluk در این منطقه به این دوره از استقلال نسبی پایان داد. بعد از آن که ارمنستان باعث کشمکش بین سلسله ی صفویه ایران و ترک ها شد، ترکان عثمانی از مملوکان حمایت می کردند.در آغاز قرن 19 روس ها توانستند کنترل این منطقه را به دست بگیرند.در سال 1915 صدها نفر از مردم ارمنستان توسط ترک ها قتل عام شدند و نهزارن نفر مجبور به فرار و یا تبعید شدند و ارمنستان موضوع اولین نسل کشی در قرن 20 شد.بعد از پیروزی Bolshevik در جنگ داخلی روسیه، ارمنستان به عنوان فدرال جمهوری قفقاز شوروی با گرجستان و آذربایجان یکی شد و بعد ها یکی از سه منطقه ی جمهوری شوروی شد. استالین برای ایجاد سه جمهوری شوروی از آذربایجان، ارمنستان و گرجستان بسیار تلاش کرد.

در دسامبر 1998 یک زلزله ی عظیم منجر به نابودی بخش زیادی از پایتخت شد و هزاران نفر جان خود را از دست دادند. در طول سال های بعد روند بازسازی باعث رشد جنبش های مخالف شد و این منجر به انتخاب Levon Ter-Petrossian، رهبر جنبش ملی ارمنستان به عنوان رییس شورای عالی ارمنستان در ماه مه 1990 شد.او بعدها رییس جمهور ارمنستان شد. در 23 سپتامبر 1191 استقلال ارمنستان به طور رسمی اعلام شد و منجر به کودتاهایی در مسکو شد که شکست خوردند.ارمنستان و آذربایجان منافع مشترکی برای ایجاد رابطه ی کاری مناسب با هم داشتند. روابط دیپلماتیک بین ترکیه( متحد اصلی آذربایجان) و و ارمنستان در سال 1992 قطع شد.

تاریخچه ارمنستان
تاریخچه ارمنستان

فرهنگ در ارمنستان

مذهب _ 94% از مردم ارمنستان از مسیحی هلی کاتولیک و پروتستان و ارتودوکس های روسی هستند. ارمنستان قدیمی ترین ملتی است در دنیا است که مسیحیت را پذیرفته است.

کنوانسیون های اجتماعی : مردم ارمنستان مردمانی مهمان نواز و سخاوتمند هستن. معمولا در میهمانی ها برای میزبان یک هدیه کوچک مثل گل و یا شکلات برده می شود. دست دادن در هنگام ملاقات های رسمی مرسوم است. معمولا بیشتر مکالمات در بین مردم ارمنستان با موضوعات سیاسی است اما بهتر است از ابراز نظرات به طور صریح خوددداری شود. زن ها در ارمنستان می توانند به سبک غربی ها لباس بپوشند. اما بهتر است گردشگران در شیوه ی لباس پوشیدن خود دقت کنند.

زبان_ ارمنستانی و روسی از زبان هایی است که در ارمنستان صحبت می شود. 56,000 نفر کرد در ارمنستان زندگی می کنند و کردی هم از زبان هایی است که در این کشور صحبت می شود.

منبع

تاریخچه ارمنستان

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی در خصوص سفر به کشور ارمنستان، تور اروپا با ما تماس بگیرید.
آژانس مسافرتی سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۸
ندا احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی